TERIMA KASIH KERANA MELAWAT BLOG U&Me 2013

Saturday, January 5, 2013

Lawak - Ayam dan Lembu


Ayam   :Manusia ni memang pentingkan diri sendiri!
Lembu : Kenapa kau kata macam tu?
Ayam : Tengoklah. Apa mereka buat kat aku!
Lembu : Hah! Buat apa pulak?
Ayam :  Aku ni bertelur hari-hari. Aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor. Orang kata 
             ada juga waris aku bila aku dah tak de nanti. Tapi manusia ni memang tak berhati 
             perut. Hari-hari dia orang makan telor aku, macamana aku nak dapat anak!
Lembu : Alah! Kau punya masaalah kecil aja!
Ayam : ?? Maksud kau?
Lembu : Aku ni, kalau fikirkan nasib aku lagi malang. Rasa nak
             bunuh diri pun ada. Bayangkan, hari-hari manusia minum susu aku tapi sorang

             pun tak pernah panggil aku MAK!
Ayam : ?? (Dalam hati: Tak boleh pakai punya lembu!)

No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers